Inner Banner
اخبار
امتیاز دهید :

مراقبت روزانه صورت

مراقبت روزانه صورت
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ / تعداد بازدید : 465 منبع:نسخه

بسیاری از مردم پوست خود را امری بدیهی می دانند. پوست چندین نیاز پایه دارد. نخست آنکه، تا جایی که ممکن است تمیز نگهداشته شود. دوم آنکه، در برابر نور خورشید و سایر ناملایمات محیطی محافظت شود. پوست صورت به مراقبت بیشتری از پوست سایر بخش های بدن نیاز دارد، زیرا صورت، به ویژه در پیشانی مرکزی، مناطق چشم، بینی و چانه غدد چربی بیشتری دارد. یک فرد باید رژیم مراقبتی مختصری برای پوست صورت خود در صبح داشته باشد، و رژیم مراقبتی طولانی تری قبل از رفتن به رختخواب داشته باشد. هنگامی که در این مراقبت پوستی به مهارت دست یافتید، فقط پنج تا دقیقه در روز وقت شما را می گیرد.

 

مراقبت ایده آل صبحگاهی صورت

در صبح شما باید صورت خود را با آب ولرم و پاک کننده کرمی یا ژل شستشوی تمیز کننده پاک کنید. از صابون مصرف نکنید زیرا عوامل طبیعی مرطوب کننده ی پوست را از میان می برد، موجب می شود تا احساس کشیدگی در صورت داشته باشد و پوست آن خشک شود. پوست خشک را مالش ندهید. در عوض، با یک حوله و به آرامی آن را پاک کنید. مراقبت صبحگاهی پوست شما باید زیر دوش یا در سینک دستشویی انجام شود.

سپس، شما باید پوست روی صورت را پاک کنید تا مواد شوینده یا آرایشی باقی مانده از میان بروند. تونرها به بازگرداندن سطح طبیعی PH پوست کمک می کنند و پوست شما را تمیز، شفاف و آماده برای هیدراته شده می کند.

سپس، یک مرطوب کننده یا کرم خشک مانند کرم روز  را بکار ببرید. مرطوب کننده موجب می شود پوست نرم تر و صوف تر شود و در رفع خطوط ریز و خشکی پوست کمک می کند. می توان بر روی مرطوب کننده از ضد آفتاب استفاده نمود.

در نهایت، کرم آرایش خود را استفاده نمایید (البته اگر قصد آرایش دارید ). فونداسیون و اساس شما باید با رنگ پوست در تطابق باشد. هرگز از فونداسیون تیره از رنگ پوست خود استفاده نکنید؛ باید طبیعی به نظر برسد.

مراقبت ایده آل شبانگاهی صورت

مراقبت های شبانه مثل صبح شروع می شود. ابتدا، صورت خود را با آب ولرم و یک پاک کننده کرمب یا ژل شستشو بشویید. تا آرایش روی صورت شما پاک شود.

سپس از یک تونر استفاده شود. تا هر گونه آثاری از مواد آرایشی باقیمانده پاک شود (ساده ترین روش کاربرد تونر بر روی پد پنبه ای است).

اکنون، در حالیکه صورت شما هنوز مرطوب است، پوست را لایه برداری یا اسکراپ کنید. لایه برداری، فرایندی برای حذف سلولهای مرده پوست است، که موجب می شود تا پوست کسل به نظر برسد. توسعه و تقویت سلولهای مرده می تواند موجب انسداد حفره های پوست و تشکیل آکنه . شود

همچنین تشکیل سلولهای مرده اجازه ی نفوذ محصولات پوستی و تاثیر کامل آنها را نمی دهد. لایه برداری پوست را شفاف تر می کند و درخشش سالم تری به آن می دهد. به آرامی ماساژ دهید و خوب آبکشی نمایید. اینکار را می توان هر شب یا ۲-۱ بار در هفته انجام داد که بستگی به لایه بردار  مورد استفاده دارد.

سرانجام، یک مرطوب کننده مانند کرم شب  بر روی صورت خود بکار ببرید. یک کرم دور چشم سفت کننده نیز باید استفاده شود.

برخی راهنمایی های بیشتر برای شما

هرگز قبل از پاک کردن آرایش به رختخواب نروید. ماندن آرایش موجب انسداد حفره ها و جلوگیری از ریزش یا پوست اندازی سلول های پوستی شود، که می تواند موجب لکه یا دانه های سر سیاه شوند. پوست باید در طی شب نفس بکشد.

آرایش ضد آب با ژل شستشو راحت تر پاک می شود. مهم ترین کاری که می توانید برای پوست صورت انجام دهید دوری از تور خورشید یا استفاده از مقدار مناسب ضد آفتاب است. نور خورشید باعث پیری پوست و سرطان پوست می شود که شایع ترین بدخیمی در انسان است. رایج ترین محل برای این تومورها در صورت است. اگر باور نمی کنید که خورشید پوست شما را پیر نمی کند، نگاهی به پوست زیر بازوی خود بیندازید و آن را با پوست دستان خود و پشت دستان خود مقایسه نمایید.

اگر پوست مستعدی برای آکنه داشته باشید، کاربرد روزانه ی Alpha hydroxy acid مانع شیوع آکنه می شود. اگر اقدامات فوق برای آکنه مفید نبود، به نزد متخصص پوست بروید. روشهای درمانی بسیاری برای درمان آکنه وجود دارد.

این رژیم مراقبتی برای پوست شما بود. اگر به کاربرد آن عادت کتید به راحتی این چند مرحله را انجام می دهید. با اینکه چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد، اما تفاوت بسیاری در ظاهر شما ایجاد می کند.





ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر