Inner Banner
اخبار
  • صفحه اصلی
  • دسترسی سریع
  • اخبار
  • فشار خون پايين در بارداري را اين گونه درمان کنيد
امتیاز دهید :

فشار خون پايين در بارداري را اين گونه درمان کنيد

فشار خون پايين در بارداري را اين گونه درمان کنيد
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ / تعداد بازدید : 13398 منبع:قطره

فشار خون نرمال در بارداری

نرمال و طبیعی بودن فشار و قند خون در دوران بارداری از عوامل مهم سلامتی مادر در دوران بارداری است. 
در صورت بالاتر بودن آن از حد طبیعی و وجود پروتئین در ادرار، ممکن است مادر به پره‌اکلامپسی مبتلا شود که این وضعیت نه‌تنها برای مادر بلکه جنین هم خطرآفرین است.
بارداری اول، دیابت، سابقه افزایش فشار خون، بیماری کلیوی مزمن و سابقه پره‌اکلامپسی در بارداری‌های قبلی، برخی از علل ابتلا به پره اکلامپسی هستند. پره اکلامپسی می تواند به تولد نوزاد زودتر از حد معمولی منجر شود.
تورم ناگهانی دست، پا و صورت، وجود پروتئین در ادرار و فشار خون خیلی بالا از علائم ابتلا به پره اکلامپسی هستند.

فشار خون در بارداری باید چند باشد

از ماه ششم بارداری به بعد حجم خون زن باردار حدود ۲۵/۱ لیتر افزایش می‌یابد. قلب برای پمپاژ این حجم از خون اضافه باید فعالیت بیشتری داشته باشد و دمای بدن از حد طبیعی بالاتر می‌رود.
مقدارخون برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به جنین و دفع مواد زاید زیاد شده است. در این ‌مقطع زمانی هورمون پروژسترون دیواره رگ‌ها را کمی شل می‌کند و در نتیجه فشار خون خانم در اواسط بارداری کاهش می‌یابد و  مکن است مادر احساس ضعف می‌‌کند، اما این تغییر در هفته‌های آخر بارداری برطرف شده و فشار خون به سطوح عادی بازمی‌گردد.
اگر قبل از باردارشدن دچار افزایش فشار خون باشند دکتر قرص‌های فشاری تجویز می‌کند که با مصرف آنها فشار خون‌ در حدود طبیعی باقی می‌ماند و آسیبی به مادر یا جنین نمی‌رسد.همچنین اگر پايين آمدن فشار خون ناشي از بي آبي بدن باشد، پزشک براي شما سرم وصل ميکنه و از مايعات داخل وريدي استفاده خواهد کرد.

فشار خون پایین در بارداری

فشار خون پايين که به آن هيپوتنشن هم گفته ميشود، اغلب همراه با غش کردن و سرگيجه است. در حالت عادي، فشار خون بالا خطرناک تر از فشار خون پايين است. اما در دوران بارداري
چون کاهش فشار همراه با سرگيجه و غش کردن است بايد جدي گرفته شود.
مهمترين دليل کاهش فشار خون در بارداري بي آب ماندن بدن است.
وقتي بدن بي آب مي ماند بلافاصله روي جريان گردش خون تاثير مي گذارد و همچنين گرماي شديد نيز روي گردش خون اثر گذاشته و باعث کاهش فشار خون ميشود.
همچنين ايستادن به مدت طولاني نيز باعث کاهش فشار خون ميشود.
وقتي شما باردار هستيد، شرايط ديگر هم باعث افت فشار خون شما ميشود.بارداري باعث تجمع خون.
در پاها شده و گردش آن را به مغز کاهش مي دهد
بنابراين وقتي دراز کشيده ايد و يا هنگامي که نشسته ايد و مي خواهيد برخيزيد، احساس سرگيجه و سياهي جلو چشم را خواهيد داشت که باعث ايجاد تاري ديد در زن باردار نيز ميشود.
گاهي فشار خون پايين در بارداري نياز به درمان دارد و گاهي نيازي به درمان نيست و اين امر بيشتر به علت افت فشار خون وابسته است.
اگر پايين آمدن فشار خون ناشي از بي آبي بدن باشد، پزشک براي شما سرم وصل ميکنه و از مايعات
داخل وريدي استفاده خواهد کرد.
اگر پايين آمدن فشار خون ناشي از تجمع آن در پاها باشد، پزشک به شما توصيه ميکند که از جوراب واريس استفاده کنيد.مقداري نمک اضافي نيز به افزايش فشار خون کمک ميکند.

درمان خانگی فشار خون پایین در بارداری

مايعات زياد بنوشيد، مخصوصا آب
بيشتر به پهلو دراز بکشيد تا به پشت، اينکار باعث بهبود درد سياتيک هم ميشود.
اگر احساس غش کردن داشتيد، بنشينيد و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهيدهنگام تغيير وضعيت، مثلا برخاستن از زمين به آرامي اينکار را انجام دهيد.
ورزش کردن منظم باعث کنترل فشار خون شما ميشود، باتوجه به دستور پزشک ورزش کنيد.





ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر