Inner Banner
اخبار
  • صفحه اصلی
  • دسترسی سریع
  • اخبار
  • مصرف کدام لبنیات برای استحکام استخوان سالمندان مفید است؟!
امتیاز دهید :

مصرف کدام لبنیات برای استحکام استخوان سالمندان مفید است؟!

 مصرف کدام لبنیات برای استحکام استخوان سالمندان مفید است؟!
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ / تعداد بازدید : 1161 منبع:ایسنا

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان  باعث ضعیف شدن و شکنندگی استخوان ها می شود. شکنندگی به حدی است که سقوط یا حتی فشارهای خفیف مانند خم هم می تواند باعث شکستگی شود. شکستگی های مربوط به پوکی استخوان معمولاً در مفصل ران، مچ دست یا ستون فقرات اتفاق می افتد.
استخوان بافت زنده ای است که در حال تجزیه و جایگزینی است. پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که تعادل بین تولید و تجزیه استخوان به هم بخورد. بنابراین با توجه به این اطلاعات می‌توان علت پوکی استخوان را حدس زد.
پوکی استخوان مردان و زنان درگیر می کند. اما زنان سفیدپوست و آسیایی، به ویژه زنان مسنی که یائسه شده اند، بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. داروها، رژیم غذایی سالم و ورزش های تحمل وزن می توانند به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان یا تقویت استخوان های ضعیف بدن کمک کنند.
افراد مسن باید مصرف ماست را افزایش دهند، زیرا ماست با افزایش استحکام استخوان لگن در ارتباط است و خطر ابتلا به پوکی استخوان در مردان و زنان مسن را کاهش می‌دهد.
پوکی استخوان، بیماری مزمنی است که با کاهش استحکام استخوان و افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است.
این یافته‌ها نشان می‌دهد، افزایش هر واحد ماست در زنان با کاهش 31 درصدی خطر ابتلا به استئوپروز(پوکی استخوان) همراه است.
مصرف ماست در مردان نیز خطر ابتلا به پوکی استخوان را 52 درصد کاهش می‌دهد.
محققان ایرلندی اظهار کردند: ماست منبعی غنی از مواد مغذی مختلف برای ارتقا استخوان است.
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان داده است ارتباط قابل توجهی بین سلامت استخوان و مصرف یک محصول ساده و ارزان مانند ماست وجود دارد.
ماست منبعی غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین های گروه ب است که مقدار قابل توجهی پروتئین قابل هضم دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های ماست این است که مواد معدنی و کلسیم را در یک ترکیب اسیدی با قابلیت دسترسی بالا به بدن می رساند تا امکان جذب کلسیم به بالاترین میزان برای بدن فراهم شود. از سوی دیگر، اسید لاکتیک موجود در ماست به هضم کلسیم شیر کمک نموده و با فراهم کردن محیط بیولوژیک مناسب برای جذب کلسیم و ویتامین ها، ماست را به منبع مناسبتری از شیر برای ذخیره ی تراکم استخوان تبدیل می کند.

استحکام استخوان های بدن

استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند، چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیشتر تامین می‌شود.
کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی تاکید دارند که علاوه بر مصرف مقادیر کافی کلسیم در طول روز از طریق رژیم غذایی، راه‌ها و توصیه‌های دیگری نیز برای تقویت بافت استخوانی و بهبود سلامت این اعضای مهم وجود دارد.





ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر