Inner Banner
اخبار
امتیاز دهید :

استراحت طولانی مدت و خطرات آن

استراحت طولانی مدت و خطرات آن
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ / تعداد بازدید : 812 منبع:سلامتی

تحقیق جدیدی هشدار می دهد که فقط ۲ هفته غیر فعال بودن می تواند خطر بیماری های مزمن و حتی مرگ زودرس را در یک فرد سالم افزایش دهد. کارهای پشت میزی و وسواس پشت صفحه نمایش بیشترین نرخ عدم فعالیت در سرتاسر جهان را دارند – که سبب افزایش چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی می شود.

با وجود آن، بسیاری از ما تلاش می کنیم تا بعد از کار ورزش کنیم، به جای استفاده از وسیله نقلیه پیاده روی کرده و خوب تغذیه کنیم. اما کارشناسان هشدار می دهند که تلاش شما بی نتیجه خواهد بود مگر آنکه این کارها را به طور مستمر انجام دهید – حتی در طول تعطیلات.مطابق با تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه لیورپول انجام شده است،

فقط ۱۴ روز لمیدن در اطراف ساحل، توده ی عضلانی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و تغییرات متابولیک را سبب می شود که به شدت سلامتی قلبتان را تحت تاثیر قرار می دهد.این تحقیق با مشارکت ۲۸ فرد سالم، که از لحاظ فیزیکی فعال بودند و با متوسط سن ۲۵ سال و میانگین شاخص توده ی بدن ۲۵ کیلوگرم بر متر مربع انجام شد.

تمامی داوطلبین برای اندازه گیری میزان فعالیت های فیزیکی، بازوبند هوشمند بسته بودند. مجله رژیم غذایی برای اطمینان از اینکه هیچ تغییری در مصرف مواد غذایی به وجود نیاید در سراسر آزمون نظارت کامل داشت.

محققان همچنین بررسی جامع سلامت انجام دادند – از جمله توده ی چربی و توده ی عضلانی، توانایی برای بهبود یافتن بعد از ورزش، و تناسب اندام.

بررسی ها در دو مرحله انجام شد – در ابتدای تحقیق و بعد از ۱۴ روز انجام پروتکل کاهش قدم که سبب کاهش میزان فعالیت های مشارکت کننده ها به میزان ۸۰ درصد می شد – یعنی کاهش تعداد قدم ها از حدود ۱۰,۰۰۰ قدم در روز تا حدود ۱,۵۰۰ قدم در روز.

آن ها دریافتند که این تغییر به این معنی است که فعالیت های ورزشی شرکت کنندگان از ۱۶۱ دقیقه در روز به ۳۶ دقیقه در روز کاهش یافته بود.همزمان، میزان زمانی که داوطلبین صرف نشستن کرده بودند بدون اینکه کاری انجام دهند به طور متوسط تا ۱۲۹ دقیقه افزایش یافته بود.

پس از دوره ی عدم فعالیت، تغییرات قابل توجهی در ترکیب بدنی، شامل از دست دادن توده ی عضلاتی و افزایش چربی بدن مشاهده شد.تغییرات میزان چربی در بخش مرکزی بدن تجمع یافته بود، که عامل خطر عمده ای برای توسعه بیماری های مزمن است.

به طور کلی، سطح آمادگی جسمانی قلبی تنفسی به شدت کاهش یافته بود و شرکت کنندگان قادر نبودند همانند قبل و با همان شدت بدوند.

 






ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر