Inner Banner
اخبار
امتیاز دهید :

آیا تشخیص افسردگی از لحن صدا ممکن است؟!

آیا تشخیص افسردگی از لحن صدا ممکن است؟!
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ / تعداد بازدید : 519 منبع:بهداشت نیوز

نشانه های اصلی افسردگی

نشانه های افسردگی در هر فرد متفاوت است، ولی برخی علائم و نشانه های افسردگی وجود دارند که بین تمام افراد مشترک هستند. به یاد داشته باشید که این علائم ممکن است بخشی از مشکلات طبیعی زندگی باشند. اما هرچه علائمی بیشتر و شدیدتر باشند و مدت طولانی‌تری نیز باقی بمانند، احتمال اینکه با افسردگی روبه رو شده باشید، بیشتر است.
شناخت عوامل اصلی افسردگی می‌تواند کمک کند تا بر این مشکل غلبه کنید. اگر در فضایی تازه‌وارد هستید و احساس تنهایی و ناراحتی می‌کنید، یافتن دوستان جدید نسبت به مراجعه به مشاور می‌تواند روحیه شما را بهبود دهد. در چنین مواردی، افسردگی با تغییر شرایط درمان می‌شود..
نشانه های افسردگی براساس سن و جنسیت متغیر است و علائم آن میان زنان و مردان و یا افراد جوان و مسن و سالخورده میتواند متفاوت باشد.

نشانه های افسردگی در مردان

افسردگی در مردان به این صورت است که آن ها با احتمال کمتری به احساس ناامیدی اذعان می‌کنند. در عوض آنها اغلب از خستگی و مشکلات خواب شکایت کرده و علاقه‌ای به کار و تفریح ندارند. همچنین به احتمال زیاد علائمی چون خشم، پرخاشگری، بی مسئولیتی و سوءمصرف مواد را تجربه می‌کنند.
نشانه های افسردگی در زنان
زنان علائم افسردگی مانند احساس شدید گناه، عذاب وجدان، خواب مفرط، پرخوری و اضافه وزن را تجربه می‌کنند. افسردگی در زنان در طول دوره قاعدگی، بارداری و یائسگی تحت تاثیر عوامل هورمونی قرار دارد. در واقع اثرات افسردگی پس از زایمان به این صورت است که از هر هفت زن یک نفر به به افسردگی بعد از زایمان دچار می شود. 

نشانه های افسردگی در افراد مسن

بزرگسالان اغلب بجای علائم و نشانه های عاطفی و علائم افسردگی بیشتر از علائم و نشانه های فیزیکی شکایت می‌کنند (مواردی مانند خستگی، درد‌ها و رنج‌های ناشناخته و مشکلات حافظه). آنها ممکن است به ظاهر شخصی خود توجهی نکرده و مصرف داروهای مهم برای سلامتی خود را متوقف کنند.
طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، مشخص شده که در نیمی از موارد، دکترها یا بیماری دیگری را به اشتباه افسردگی تشخیص داده‌اند و یا متوجه حضور غول افسردگی در فرد بیمار نشده‌اند.
تُن صدای شما می تواند وجود افسردگی را برای دکترتان برملا کند؟ امکان این موضوع ایده‌ی آغازین ساخت هوشی مصنوعی به نام «سیم‌سنسی» است؛ سیستمی که برای کمک به دکترها در تشخیص افسردگی طراحی شده و برای این منظور الگوهای گفت وگو را تجزیه و تحلیل می کند. 
محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، این سیستم را طراحی کرده و ساخته‌اند و ادعا می کنند که می تواند برای تشخیص هرچه دقیق تر افسردگی در بیماران، به یاری دکترها بیاید.
مطالعات نشان می دهند که کاهش میزان فرکانس آوای تولید‌شده از حنجره‌ی انسان، مشخصه‌ی گفت وگوی افرادی است که از اختلالات روانی و عصبی رنج می برند. سیستم یاد شده طوری طراحی شده که کاهش قدرت آوای خروجی را ( مشخصه‌ی افسردگی) ردیابی و شناسایی کند، به ویژه میزان کاهشی که پزشک معالج (انسان) قادر به تشخیص آن نیست.
 طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، مشخص گردید که در نیمی از موارد، دکترها یا بیماری دیگری را به اشتباه افسردگی تشخیص داده‌اند و یا متوجه حضور غول افسردگی در فرد بیمار نشده‌اند. به همین دلیل سیم‌سنسی به منظور کاهش چشمگیر این میزان طراحی و ساخته شده است.






ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر