Inner Banner
مقالات
  • صفحه اصلی
  • دسترسی سریع
  • مقالات
  • گردن‌درد عصبی چیست و چه راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد؟
امتیاز دهید :

گردن‌درد عصبی چیست و چه راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد؟

گردن‌درد عصبی چیست و چه راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد؟
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ / تعداد بازدید : 917

در میان دردهای مختلفی که اکثر ما بارها و بارها در زندگی خود تجربه می‌کنیم، گردن ‌درد عصبی یکی از آزاردهنده‌ترین و رایج‌ترین دردهای موجود بوده و کیفیت زندگی‌مان را نیز با افت شدیدی روبرو می‌سازد. مسلما هیچ‌چیزی بدتر از آن نیست که روز خود را با چنین درد عذاب‌آوری شروع کرده و تا مدت‌ها نیز با آن درگیر باشید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که گردن‌درد عصبی چیست و چه عواملی سبب بروز چنین دردی در گردن شما می‌شوند. علاوه بر این، در رابطه با بهترین و موثرترین راه‌های درمان گردن‌درد عصبی نیز صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

گردن‌درد عصبی چیست؟

همه‌ی ما حداقل برای یک‌بار هم که شده گردن‌درد را تجربه کرده‌ایم و با تاثیرات منفی آن در جنبه‌های مختلف زندگی نیز آشنا هستیم. دردی که از اولین لحظاتی که چشم باز می‌کنیم خود را به رخ‌مان کشیده و تا روز‌ها و حتی شاید هفته‌‌ها، با ما همراه باشد. اولین چیزی‌ که بیشتر افراد با بروز گردن‌درد به آن فکر کرده و نگرانی شدیدی را نیز تجربه می‌کنند، دیسک گردن است. فشار درد از یک سو و نگرانی از جدی بودن علت آن از سوی دیگر، دست‌به‌دست هم داده و ممکن است درد شما را چندین برابر کنند. به همین دلیل نیز بهتر است قبل از صحبت در رابطه با علل گردن‌درد عصبی، این‌ نکته را یادآوری کنیم که بر اساس بررسی‌های صورت‌ گرفته در بیشتر موارد، گردن‌دردهایی که تجربه می‌کنیم به دلیل بروز آسیب‌های جدی نبوده و پس از گذشت زمان کوتاهی نیز بهبود پیدا می‌کنند.

گردن‌درد عصبی چیست؟

شایع‌ترین نوع گردن‌درد که تقریبا تمام مردم حداقل یک‌بار در زندگی خود تجربه می‌کنند، گردن‌درد عصبی است. در تعریف گردن‌درد عصبی با دو دیدگاه مختلف روبرو می‌شویم که با وجود تفاوت‌هایی که دارند، هر دو در یک نکته مشترک هستند و آن‌هم خطرناک‌نبودن این درد در اغلب موارد است. اولین دیدگاهی که در رابطه با گردن‌درد عصبی وجود دارد، این است که: این نوع گردن‌درد در نتیجه‌ی فشارهای عصبی بروز کرده و  مهم‌ترین دلیل آن استرس‌هایی است که در زندگی با آن روبرو هستیم. با این دیدگاه، مهم‌ترین راه چاره برای جلوگیری و درمان گردن‌درد عصبی، برگرداندن آرامش به زندگی و دوری از استرس‌ها و فشارهای روانی است.

تعریف دیگری نیز در رابطه با گردن‌درد عصبی وجود دارد که از سوی پزشکان متخصص مطرح در این حوزه مطرح می‌شود. بر اساس این تعریف، گردن‌درد عصبی نوع مشخصی که از گردن‌درد است و علائم و نشانه‌های متعدد عصبی را نیز به‌دنبال دارد. این عارضه، رایج‌ترین نوع گردن‌درد در دنیا است و در اکثر موارد نیز با درمان‌ها و مراقبت‌های بسیار ساده از بین می‌رود. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است سبب بروز گردن‌درد عصبی شده و شما را تا مدت‌ها درگیر کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

علائم گردن‌درد عصبی

 

گردن‌درد عصبی نیز مانند هر بیماری دیگری، علائم و نشانه‌های مخصوص‌ به خود را دارد که بروز آن‌ها به معنای به‌صدا درآمدن زنگ خطر برای شما برای بررسی دلایل و در ادامه درمان این عارضه است. مهم‌ترین علائم گردن‌درد عصبی به شرح زیر هستند:

  • درد شدید و آزاردهنده در قسمت پشت سر
  • درد آزاردهنده در شانه‌ها
  • خستگی
  • احساس فشار روی مهره‌های گردن
  • ضعف و بی‌حسی انگشتان دست و بازوها
  • مورمور‌شدن بازوها و حتی دست‌ها

دلایل بروز گردن‌درد عصبی

 

دانستن عواملی که سبب بروز گردن‌درد عصبی می‌شوند، به شما کمک خواهند کرد تا با اعمال کنترل بیشتر روی سبک زندگی خود، احتمال بروز چنین درد عذاب‌آوری را به حداقل ممکن برسانید. بر اساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، مهم‌ترین دلایل بروز گردن‌درد عصبی از قرار زیر هستند:

دلایل بروز گردن‌درد عصبی

  • فشار به گردن و قرارگرفتن در یک وضعیت مناسب به مدت طولانی
  • آسیب‌های وارد شده به گردن در حین انجام تمرینات ورزشی
  • تصادف
  • سقوط از ارتفاع
  • آرتروز گردن
  • دیسک گردن
  • تنگ‌بودن کانال نخاعی در گردن
  • عفوت در قسمت گردن
  • مننژیت
  • روماتوآرتریت
  • تومور گردن
  • استئوآرتریت

درمان گردن‌درد عصبی

درست است که گردن‌درد عصبی جزو دردهای رایج در میان بیشتر مردم به‌شمار می‌رود، اما این درد به‌قدری آزاردهنده‌ است که کیفیت کار و زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها ‌را با اختلال مواجه می‌سازد. در ادامه، موثرترین راه‌هایی را که برای درمان گردن‌درد عصبی می‌توانید انجام دهید بیان خواهیم کرد:

ماساژ درمانی

یکی از بهترین درمان‌های گردن‌درد عصبی که نقش بسیار زیادی در کاهش میزان درد دارد، ماساژ درمانی است. ماساژ ناحیه‌ی گردن، سبب آرامش عضلات این قسمت شده و تاثیر مستقیمی در کاهش درد و همچنین تسریع روند درمان خواهد داشت.

استفاده از پماد برای گردن‌درد

از جمله رایج‌ترین درمان‌هایی که برای گردن‌درد مورد استفاده قرار می‌گیرد، پمادهای مخصوص برای کاهش درد است. استفاده از این پمادها سبب کاهش درد و تورم در این ناحیه شده و به‌ شما کمک می‌کند تا زودتر روند بهبودی خود را طی کنید.

 

استفاده از گردن‌بند طبی

همان‌طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین دلایل بروز گردن‌درد عصبی، قرار گرفتن این ناحیه در وضعیت نامناسب است. برای حل این مشکل و کاهش عوارض ناشی از آن، بهترین کار استفاده از گردن‌‌بند طبی است. این گردن‌بندها که در فروشگاه‌های لوازم طبی به فروش می‌رسند، یکی از بهترین راه‌های درمان آسیب‌ها و دردهای گردن محسوب می‌شوند. اگر به دنبال تهیه یک محصول باکیفیت و استاندارد می‌گردید، گردن‌ بند طبی فیلادلفیا یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. این گردن‌بند که علاوه بر درمان گردن‌دردهای عصبی در سوانح مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، مجهز به قابلیت تنظیم بوده و در سایزهای مختلفی نیز تولید می‌شود.

دلایل بروز گردن‌درد عصبی

 

حرکات کششی

کشش گردن یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین کارها برای درمان گردن‌درد عصبی است. حرکات کششی سبب نرمی عضلات گردن شده و درد شما را کاهش خواهند داد. نکته‌ی بسیار مهمی که در رابطه با این حرکات باید در نظر داشته باشید این است که حرکات کششی را زیر نظر پزشک خود انجام داده و از ایجاد فشار اضافی روی این قسمت جدا خودداری کنید.

حرف آخر

گردن‌درد عصبی یکی از مشکلاتی است که بروز آن سبب ایجاد مشکلات متعدد شده و زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. همان‌طور که در این مقاله نیز گفتیم، در اکثر موارد قرارگرفتن گردن در وضعیت نامناسب، دلیل بروز این مشکل است و با انجام درمان‌هایی مانند ماساژ، حرکات کششی، استفاده از پماد و گردن‌ بند طبی ، می‌توانید در مدت‌ زمان کوتاهی سلامتی خود را به‌دست آورید.





ارسال نظر
عبدالله ملکی 2 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

سلام من همیشه گردن‌درد عصبی دارم و بهترین راه حلش حرکات کششی هست و فعالیت عضله باعث کمتر شدن دردم میشه

ادمین 2 سال قبل
0-

سلام آقای ملکی در کنار حرکات کششی ،استفاده از پماد و در شرایط حاد گردن‌ بند طبی هم گزینه مناسبی ست

مهسا صادقی 2 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

وقت بخیر، از کجا متوجه شویم که گردن درد ما گردن درد عصبی است؟ من مدتی هست که گردن درد دارم ولی دلیلش رو نمیدونم.

ادمین 2 سال قبل
0-

سلام مهسا جان گردن درد عصبی علائم مختلفی داره مثل : درد شدید و آزاردهنده در قسمت پشت سر درد آزاردهنده در شانه‌ها خستگی احساس فشار روی مهره‌های گردن ضعف و بی‌حسی انگشتان دست و بازوها مورمور‌شدن بازوها و حتی دست‌ها جزو مهمترین علائمشه.

بهرام سعیدی 2 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

سلام من مدتی است که درگیر گردن درد عصبی هستم، برای درمان چه روش هایی رو پیشنهاد می‌دید؟

ادمین 2 سال قبل
0-

بهرام سعیدی عزیز ماساژ درمانی ، استفاده از پماد برای گردن‌درد و استفاده ازگرد بند طبی از بهترین روش های درمان گردن درد طبی است