Inner Banner
مقالات
امتیاز دهید :

کامل ترین و جامع ترین راهنمای خرید گردنبند طبی

کامل ترین و جامع ترین راهنمای خرید گردنبند طبی
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۷/۲۸ / تعداد بازدید : 2407

گردن یکی از بخش‌های مهم و اساسی بدن انسان است که وزن اصلی سر را به دوش می‌کشد. البته در کنار این وظیفه‌ی بسیار مهم، پشتیبانی از سر نیز بر عهده این بخش از بدن است که نقش ستون بدن را ایفا می‌کند. گردن نسبت به ستون فقرات باید انعطاف بیشتری داشته باشد تا کامل و راحت‌تر بر روی بدن بچرخد.

گردن درد یکی از بیماری‌های شایع و رایج در میان همه است. در واقع منشا اصلی گردن دردها وضعیت قرارگیری نامناسب گردن و یا ضربه‌های شدیدی است که به گردن وارد می‌شود. راهکارهای بسیار زیادی از جمله ورزش‌های خانگی یا حرکات اصلاحی برای درمان گردن درد و یا کاهش درد این بیماری وجود دارد که به صورت کاملا جامع در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

 

دلایل ابتلا به گردن درد

 

گردن درد یکی از دردهای بسیار شایع میان تمام افراد است. گردن درد ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود از حمله‌های عصبی گرفته تا ضربه‌ها ناگهانی، می‌توانند از علت‌های ایجاد گردن درد باشند. اگر حمله‌های عصبی یکی از دلایل شناخته‌نشده برای شما است، می‌توانید مقاله گردن درد عصبی چیست را بخوانید، تا با این بیماری و روش‌های درمانی آن آشنا شوید.

 برای درمان گردن درد، بهتر است ابتدا منشا دردتان را پیدا کنید تا بتوانید هرچه سریع‌تر به درمان گردن دردتان بپردازید. در ادامه به توضیح دلایل مختلف ایجاد گردن درد پرداخته‌ایم:

 

فشار، کشیدگی و ضرب دیدگی

 

اغلب گردن دردهایی که افراد تجربه می‌کنند به دلیل فشار زیاد یا کشیدگی در ناحیه‌ی گردن ایجاد می‌شود. کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر یا پشت میز بدون تغییر حالت، استفاده‌ی طولانی مدت از تلفن همراه به طوری که سر شما کاملا رو به پایین باشد، نشستن یا خوابیدن در وضعیتی که فشار روی گردن ایجاد کند، از اصلی‌ترین علت‌های این نوع گردن درد هستند.

در تصادفات رانندگی، زمین خوردن و انجام ورزش‌ به صورت اشتباه گردن از اولین نقاطی است که دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. اگر استخوان گردن یا همان ستون مهره گردن بشکند، نخاع نیز ممکن است آسیب ببیند و در این صورت بیمار دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.

 

فشار عصبی

 

فشار عصبی یا استرس می‌تواند درد شدیدی در گردن و شانه‌ها ایجاد کند. شاید برای شما هم سوال باشد که گردن درد عصبی چیست؟ از علائم گردن درد عصبی میگردنبند طبی‌توان به درد شدید در ناحیه­ی پشت سر، احساس فشار شدید روی مهره­ هفتم یا همان مهره­ برجسته­ پشت گردن، احساس درد و خستگی در شانه‌ها و سرگیجه اشاره کرد.

 

بیماری‌ها

 

برخی بیماری‌ها از جمله آتریت روماتوئید، استئوپورز، اسپوندیلوزیس که همگی به نحوی باعث ایجاد درد در استخوان‌ها یا مفاصل می‌شوند نیز ممکن است باعث ایجاد گردن درد شوند. همچنین تنگی کانال نخاعی یا آرتروز گردن نیز از علل شایع گردن درد هستند.

دلایل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد گردن درد شود. برای تشخیص دقیق نوع بیماری بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص است.

 

راه‌های درمان گردن درد

 

برای درمان گردن درد راه‌های مختلفی وجود دارد، یکی از بهترین راهکارهایی که باعث کاهش درد و همچنین درمان گرفتگی گردن درد می‌شود، استفاده از محصولات طبی مانند گردنبند طبی است. انواع بسیار متنوعی از این گردنبندها در بازار موجود است.

 

گردنبند طبی یا آتل گردن اغلب برای درمان گردن درد به کار می‌رود. این محصول طبی با حمایت گردن و کاهش فشار وارد شده بر این قسمت و همچنین گرم نگه‌داشتن آن به کاهش درد کمک می‌کند.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم انواع مختلفی از گردنبند طبی وجود دارد که شما با توجه به مشکل‌تان باید گردنبند مخصوص به آن بیماری را خریداری کنید. از آنجا که هر کدام از این محصولات طبی برای درمان بیماری‌های خاصی طراحی شده‌اند، بهتر است ابتدا کمی با کاربرد آن‌ها آشنا شوید و سپس اقدام به خرید کنید. گردنبندهای طبی انواع مختلفی دارند از جمله:

گردنبند طبی نرم : این نوع گردنبند طبی کمترین محدودیت را برای بیمار ایجاد می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا به راحتی به فعالیت‌های روزانه‌اش بپردازد و اغلب برای درمان گرفتگی‌های خفیف و دیسک گردن استفاده می‌شود. اگر به آرتروز خفیف مهره‌های گردن مبتلا هستید، این گردن‌بند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. برای خرید گردنبند طبی نرم به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

گردنبند طبی سخت: این نوع گردنبند گردن را در حالت ثابت نگه می‌دارد و و برای محدود کردن حرکات گردن بکار می رود و با بی‌حرکت نگه‌داشتن ستون فقرات گردنی باعث کاهش درد این ناحیه می‌شود. گردنبند طبی سخت فشار زیادی بر روی پایه گردن بوجود نمی‌آورد. از این گردنبند طبی برای صدمات گردنی شدید از جمله شکستگی یا در رفتگی استفاده می‌شود. در صورت ابتلا به آرتروز شدید، سندروم ریشه اعصاب گردنی، آسیب بافت نرم گردنی و فتق دیسک بین مهره‌های گردن باید از این نوع گردنبند استفاده کنید.

گردنبند سخت چانه‌دار: این گردنبند گردن را تا زیر چانه کاملا ثابت نگه می‌دارد و دامنه‌ی حرکت گردن را برای بهبودی سریع‌تر کاملا محدود می‌کند. این گردن‌بندها مانع خوردن و آشامیدن نمی‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را باز و بسته کنید. در شکستگی‌های مهره‌های گردنی، آرتریت روماتونید و لغزش مهره‌ی گردن استفاده از این گردن‌بندها را به شما توصیه می‌کنیم.

گردنبند فیلادلفیا: این نوع گردنبد بیشترین کنترل حرکات را در بین گردنبندهای طبی دارد . 70 درصد حرکات کششی ، 57 درصد از حرکات چرخشی  و 33 درصد از حرکات به طرفین را محدود می کندهنگام ابتلا به ضایعات شدید گردنی، شکستگی‌های پایدار، آرتروز شدید مهره‌های گردن، هنگام ابتلا به فتق دیسک شدید از این نوع گردنبند طبی می‌توانید برای درمان گردن درد استفاده کنید. گردنبندهای فیلادلفیا در دو نوع نای باز و معمولی در بازار موجود هستند. از نوع نای باز آن باید در زمان ابتلا به ضایعات شدید گردنی در حوادث و تصادفات و همچنین شکستگیهای پایدار استفاده شود.

 

حرف آخر

سعی کنید تا درد گردن را جدی بگیرید زیرا در صورت به تعویق افتادن درمان گردن درد در بلند مدت ممکن است دچار آرتروز گردن شوید. هرچه زودتر سراغ درمان این بیماری بروید می‌توانید سریع‌تر بهبود پیدا کنید. توصیه می‌کنیم، پیش از خرید گردنبند طبی با پزشک معالجتان مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای درمان گردن درد خود انتخاب کنید. شرکت آدور با هدف افزایش سطح سلامت جامعه و با شعار "سلامت شما، تعهد ماست" ---روع به تولید محصولات طبی کرده است. گردنبندهای طبی آدور را می‌توانید به عنوان یکی از راهکارهای کاهش درد گردن استفاده کنید. شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به داروخانه‌های سطح کشور و یا از طریق سایت آدور، گردنبند طبی مناسب‌تان را خریداری کنید.

 





ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
مونا 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

چطوری باید گردنبند فیلادلفیا را خریداری کنم هرکاری کردم قیمت مناسبی وجود نداره

ادمین 3 سال قبل
0-

سلام. وقت بخیر میتونید به لینک زیر مراجعه کنید. https://www.ador.ir/fa/محصولات/ساپورت-های-گردنی/گردن-بند-طبی-فیلادلفیا/

المیرا آغاسی 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

چندین بار از فروشگاه شما خرید کردم اما راهنمای استفاده نداشت الان که اینو دیدم خیلی خوب بود و مرسی از تون

ادمین 3 سال قبل
0-

خواهش می کنم. در حال نوشتن راهنمای دیگر محصولات هستیم، اگر می خواهید راهنمای جامع دیگر محصولات را مطالعه کنید به لینک زیر مراجعه کنید. https://www.ador.ir/fa/دسترسی-سریع/مقالات/معرفی-محصولات-آدور-و-راهنمای-جامع-خرید/

بنفشه رضایی 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

استفاده از گردنبند برای آرتروز خیلی سریع میتونه به بهبود درد و تسکینش کمک کنه

ادمین 3 سال قبل
0-

سلام ممنون از پیشنهادتون. بله استفاده از گردنبند برای آرتروز بسیار کمک کننده برای کاهش درد هست. اما قبل از هرکاری به دکتر خود مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم از گردنبند طبی های نگاه بیاندازید. https://www.ador.ir/fa/محصولات/ساپورت-های-گردنی/گردن-بند-طبی-نرم/

captcha
ارسال نظر