Inner Banner
مقالات
امتیاز دهید :

به راحتی در خانه، درد گردن خود را از بین ببرید

به راحتی در خانه، درد گردن خود را از بین ببرید
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ / تعداد بازدید : 9911

گردن یکی از مهمترین بخش‌های بدن است که مهره‌های آن جمجمه تا قسمت بالا تنه را در بر می‌گیرد. بسیاری از مردم در طول زندگی خود ناهنجاری به نام گردن درد را تجربه کرده‌اند. در اکثر مواقع گردن دردها به علت حالت بد و یا استفاده‌ی بیش از حد از عضلات گردن است. البته در ورزش‌های سنگین امکان دارد دلایل گردن درد به علت صدمه‌هایی مانند پرش‌های بلند نیز باشد. معمولا گردن دردها خیلی جدی و مهم نیستند و بعد از گذشت چند روز و با استفاده از درمان‌های خانگی بهبود پیدا می‌کنند، اما در بعضی موارد ممکن است گردن درد‌ها نشانه‌ی یک بیماری بسیار جدی باشند.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین و موثرترین راهکارها و پیشگیری‌های مورد نیاز برای درمان انواع گردن درد را مورد بررسی قرار دهیم. البته فراموش نکنید که اگر مبتلا به یک بیماری حاد و خاص هستید باید تحت درمان یک پزشک متخصص قرار بگیرید.  

3 دلیل اصلی و شایع گردن درد

همانطور که در بالا گفتیم، گردن درد می‌تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. میزان درد و یا صدمه‌ی وارده بر اساس نحوه‌ی فعالیت‌ها مشخص می‌شود. البته یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث ناهنجاری در گردن می‌شود را می‌توان انجام دادن کار و فعالیت‌های زیاد معرفی کرد.

درمان گردن درد در خانه

در این قسمت به معرفی برخی از دلایل رایج گردن درد می‌پردازیم و دلایل دچار شدن به این نوع از التهاب را معرفی خواهیم کرد.

  1. یکی از شایع‌ترین دلایل گردن درد را باید کشش عضلانی دانست. با توجه به این که در طول روز فعالیت بسیار زیادی را توسط گردن خود انجام می‌دهیم و مهره‌های گردن فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کنند، استفاده و نحوه‌ی جای‌گیری نامناسب گردن می‌تواند باعث گردن درد و تحمل دردهای آزاردهنده شود. حالت‌هایی که باعث می‌شود عضلات گردن شما دچار التهاب شوند عبارتند از:
  • حرکات و تکان دادن‌های سریع گردن در هنگام ورزش
  • حالت و وضعیت قرارگیری بد گردن
  • استفاده‌ طولانی مدت از گوشی موبایل
  • عدم تغییر وضعیت گردن در هنگام استفاده از کامپیوترها
  • و .....

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دسترسی اکثریت مردم به گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها و استفاده‌ی طولانی مدت از این دستگاه‌ها، باعث ایجاد گردن دردهایی با نام گردن درد موبایلی شده، که در بین جوانان نیز بسیار شایع است.

  1. همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم گردن یکی از مهمترین و آسیب‌پذیرترین بخش‌های بدن انسان است. گردن هنگام مواجهه با صدمات بسیار بزرگ مانند تصادفات، ورزش‌های سنگین به عنوان اولین بخشی است که در خطر آسیب‌پذیری قرار دارد. البته این صدمات بسیار جدی که به گردن وارد می‌شود همیشه در صحنه‌های تصادف و یا ورزش‌های سنگین اتفاق نمی‌افتد، گاهی یک حرکت ناگهانی سر و گردن به شکستگی مهره‌ی گردن ختم می‌شود. فراموش نکنید که اگر دچار درد شدید در گردن خود شدید، سریعا به یک دکتر متخصص مراجعه کنید، تا درمان شما طبق تشخیص پزشک صورت بگیرد
  2. علت‌های دیگری نیز وجود دارند که به نحوه‌ی انجام فعالیت‌ها و یا وضعیت قرارگیری گردن ارتباط نزدیکی ندارند. این نوع از گردن دردها نوعی بیماری هستند که در طول زندگی به آن‌ها مبتلا می‌شویم و یا به عنوان بیماری‌های مادرزاد معرفی می‌شوند. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از:

اگر به بیماری آرتروز گردن مبتلا هستید و دردهای آزاردهنده‌ی این بیماری شما را خسته کرده‌اند، می‌توانید مقاله درمان آرتروز را مطالعه کنید و از درمان‌های ارائه شده برای کاهش درد و یا علائم بیماری خود استفاده کنید. البته یکی از دلایل دیگری که می‌تواند درد گردن شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد، گردن درد عصبی است. برای آشنایی بیشتر با راهکارهای درمانی این بیماری می‌توانید مقاله گردن درد عصبی چیست را بخوانید و آن‌ها را برای کاهش و درمان درد استفاده کنید.

راهکارها و روش‌های پیشگیری از ابتلا به گردن درد

در طول زندگی ممکن است دچار گردن دردهایی شویم که دلایلی متفاوتی دارند. اسپاسم و کشیدگی عضلات و ..... از آن دلایل رایجی هستند که منشا گردن دردها شناخته می‌شوند. در ادامه به بررسی برخی دلایل رایج گردن درد می‌پردازیم.

  • به پشت بخوابید
  • به هیچ عنوان از گوشی هوشمند خود به مدت طولانی استفاده نکنید
  • گردن خود را برای مدت طولانی خم نکنید
  • اگر از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، صفحه نمایش آن باید در راستای چشم شما باشد
  • نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز می‌تواند به پیشگیری از گردن درد کمک بزرگی کند.

درمان گردن درد با ورزش‌های اصولی

 

انجام حرکات کششی یکی از مهمترین بخش‌های ورزشی است که در درمان گرفتگی گردن درد بسیار تاثیرگذار است. همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، فعالیت‌هایی نظیر استفاده‌ی مدام از گوشی‌های هوشمند و .... باعث ایجاد التهاب در گردن می‌شوند.

گردن درد موبایلی

ورزش‌هایی را که می‌توانید در هنگام ابتلا به بیماری گردن درد انجام دهید عبارتند از:

  • در این تمرین باید به روبرو نگاه کنید. سپس سر خود را به سمت راست برده و کمی مکث کنید، سپس به سر خود را به سمت چپ برده و این عملیات را تکرار کنید. برای هر سمت 10 ثانیه مکث کنید.
  • به نحوی بایستید که دست‌ها دقیقا در کنار بدن باشند. اکنون نوبت آن است که شانه‌های خود را مانند یک دایره به عقب و جلو بچرخانید. این حرکت را 5 مرتبه به سمت جلو و 5 مرتبه به سمت عقب تکرار کنید.
  • مثل تمرین قبل بایستید(دست‌ها کاملا در کنار بدن قرار بگیرند)، سپس سعی کنید تا شانه‌های خود را از سمت عقب به یکدیگر نزدیک کنید و حدود ده ثانیه در همان حالت بمانید. این تمرین را شش تا هشت بار تکرار کنید.
  •  

درمان گردن درد در خانه

 

اگر گردن درد شما یک بیماری پرخطر و اساسی نیست و تنها دلایلی مانند کشش عضلانی، استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و .... باعث ابتلای شما به این بیماری شده است، می‌توانید به راحتی و با استفاده از درمان‌های گیاهی و ... دردهای آزاردهنده‌ی گردن خود را کاهش دهید و علائم آن را برای همیشه از بین ببرید. در ادامه بخشی از راهکارهای ساده و تاثیرگذار درمان گردن درد در خانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. استفاده از کمپرس سرد
  2. آب درمانی
  3. استفاده از سرکه‌ی سیب
  4. کاهش استرس
  5. نگه‌داشتن وزن خود در حالت ایده‌آل
  6. به صورت منظم ورزش کنید
  7. و .....

حرف آخر

شرکت آدور با هدف افزایش سطح سلامت افراد و با شعار "تعهد ما، سلامت شماست" شروع به تولید محصولات طبی از جمله گردن بند طبی فیلادلفیا، گردن بند طبی سخت، گردن بند طبی سخت چانه دار کرده است. برند آدور افزایش آگاهی را به عنوان یکی دیگر از هدف‌های خود می‌داند و تا به امروز برای رسیدن به این مهم تلاش کرده است. شما می‌توانید برای استفاده از گردن بند طبی برند آدور در جهت کاهش دردهای خود می‌توانید به بخش محصولات مراجعه و به صورت آنلاین خریداری کنید.





ارسال نظر
کامران احمدی 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

گردن درد شدید دارم و این هم بخاطر اینکه بعد از یه تصادف شدید گردن من بصورت شلاقی شده الان هم بعد از کار زیادی دردش شروع میشه . لطفا راهنماییم کنید که برای کمتر شدن دردش چه کاری باید انجام بدم. ممنون

ادمین 3 سال قبل
0-

سلام . وقت بخیر قبل از هرکاری ام آر آی انجام دهید تا متوجه دهید علت اصلی درد گردنتان از کجاست. اما پیشنهاد می کنیم به گردنبند های طبی ما هم سر بزنید تا محصول مورد نظر خودتان را پیدا کنید. https://www.ador.ir/fa/محصولات/ساپورت-های-گردنی/گردن-بند-طبی-نرم/

علی 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

گاهی اوقات گردن درد شدید می گیرم طوری که دست راستم کاملا از کار میافته. دکتر گفته آرتروز گردن دارم و یسری روش های ورزش هم داده اما خیلی کم تاثیر گذاشته می خوام بدونم شما چه پیشنهادی دارید و از لوازم طبی که دارید کدوم رو پیشنهاد می کنید؟

ادمین 3 سال قبل
0-

سلام وقت بخیر. پیشنهاد می کنیم به دکتر خود مراجعه کنید اما برای کاهش درد ارتروز گردن پیشنهاد می کنیم https://www.ador.ir/fa/محصولات/ساپورت-های-گردنی/گردن-بند-طبی-نرم/