Inner Banner
اخبار
امتیاز دهید :

علت بیماری های قلبی در جوانان

علت بیماری های قلبی در جوانان
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ / تعداد بازدید : 849 منبع:باشگاه خبرنگاران

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مشکلات ناشناخته قلبی و مادرزادی علت اصلی مرگ ناگهانی در جوانان به ویژه ورزشکاران در حین یا بعد از انجام مسابقات ورزشی است.

با وجود اینکه مرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما از هر ۵۰ هزار فرد جوان و بزرگسال یک نفر در اثر این بروز این مشکلات جان خود را از دست می‌دهد.

کارشناسان دلایل مختلفی را از جمله ضخیم شدن دیواره عضله قلب  برای  آریتمی غیرعادی قلب و بروز سکته قلبی نام می‌برند که به صورت ارثی رخ می‌دهد و سبب برهم خوردن عملکرد سیستم الکتریکی قلب، بروز ضربان سریع یا منظم و در نهایت سکته قلبی شدید در فرد می‌شود.

شایعترین علت مرگ و میر در جوانان

هیپرتروفیک کاردیومیوپاتی یا (HCM) گرچه بسیار نادر اتفاق می‌افتد، اما شایعترین علت مرگ  

سندروم کیو.تی نیز یکی دیگر از اختلالات مادرزادی قلبی با ریشه وراثتی است که می‌تواند سبب ضربان سریع و نامنظم قلب شود، در اثر این بیماری مشکلاتی مانند خستگی و حتی مرگ ناگهانی جوان نیز وجود دارد.

التهاب عضله قلب در اثر عفونت‌های ویروسی یا سایر بیماری‌ها که باعث آسیب قلب می‌شود نیز می‌تواند در ایجاد مشکلات قلبی و مرگ ناگهانی در جوانان موثر باشد.

 

شوک ناگهانی به قلب در اثر ضربه نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد شوک شدید قلبی و مرگ افراد به ویژه ورزشکاران جوان است، در بسیاری از ورزش‌ها از جمله هاکی، فوتبال و بسکتبال امکان برخورد توپ با شدت زیاد با قفسه سینه وجود دارد که می‌تواند مسبب حمله قلبی در افراد شود.

چکاپ قلب برای جوانان ضروری است

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند که از سنین نوجوانی حتماً تحت نظارت یک متخصص قرار داشته باشند، حتی اگر علامت خاصی نداشته باشند تا یک چکاپ کامل از قلب آنها صورت بگیرد و در صورت ابتلا به بیماری قلبی شناسایی نشده، اقدامات فوری برای درمان و کنترل بیماری انجام شود.

همچنین در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری قلبی در جوانان از جمله درد در قفسه سینه به ویژه سمت چپ، احساس تیر کشیدن، ضربان غیرعادی قلب حتی در زمان استراحت، استرس بیش از حد، کم خونی و فقر آهن، احساس ضعف و گرفتگی سمت چپ بدن، نفس تنگی پس از فعالیت‌های بدنی از جمله ورزش یا اقوام مبتلا به مشکلات قلبی فرد باید در اولین فرصت به متخصص برای انجام آزمایشات دقیق مراجعه کند.